Bevara mångfalden - köp skivor.


Min overkligt söta son sover förmiddag.


Gjorde ett par samvetsinköp idag. Två skivor. Gojira senaste släpp på CD och Napalm Deaths senaste på vinyl. (kunde inte hålla mig från att ladda ner den direkt när den släpptes så jag "har" den redan digitalt) Det coola med att köpa musik på vinyl är att man ofta får en download-länk så man kan få ner den som Mp3 också. Men idag var det än bättre. I konvolutet låg även en CD! Snacka om mervärde.

Meningen med detta är inte att plåga er med metal-bullshit. Utan att slå ett slag för att faktiskt KÖPA skivor igen. Jag hade nästan, men bara nästan glömt hur nice det är. Det är lite samma skillnad som att köpa surdegsbröd på bageri jämfört med att köpa formfranska på citygross. Själv handlar jag numera på repulsive records". Känns mer äkta än sound pollution, och skönare service. Och det är ju den andra fina knorren med att BETALA för sin musik. Att stötta sköna butiker och deras innehavare. Alla snackar om att staden blir tråkigare och att galleriorna breder ut sig. Och sköna skivaffärer är ju helt klart värda att bevara. Så, klicka ner CDon eller Itunes nu och ut och köp fysiska plattor! Du får dessutom en promenad på köpet. 

Så, vad tyckte jag om musiken då? Napalm är ju alltid bäst, så de får 10 poäng automatiskt, bara de släpper en skiva. Även om den bara skulle innehålla deras distade pruttar så skulle jag ge full pott.  Gojira som jag hyllat i tidigare inlägg levererade även de. Har lyssnat igenom The Way of All Flesh två gånger idag och är mäkta förtjust. Bra inkörsport till hård musik för den hugade skulle jag säga. Kommer bli försommarens soundtrack.

Blir ett smakprov från Napalms nya. Om ni inte gillar den kan nu ju köpa en annan skiva.


Kommentarer
Postat av: emi

Så otroligt fina bilder. SVIM!

2009-06-05 @ 08:16:29
URL: http://lftec.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0