Vänta bara...

Vänta bara, snart slår han skorna i speglarna...


När Ivar bara var ett par veckor gammal råkade jag i en kvinnlig kollegas närhet yppa något om att natten hade bjudit lite sömn, tio blöjbyten och ganska mycket skrik. Hon sa: " Vänta bara..." och tittade på mig med en min som sa, "ja, du unge man, du är sååå grön."  Samma sak när man senare har glatt sig över något som haft med föräldraskapet att göra. Till exempel så gladde jag mig någon gång över att det faktiskt inte var så dyrt att få barn som jag trodde (jämfört med att kröka upp lönen på Riche)

"....VÄNTA BARA! - Sen skall de börja på hockey och ridning, och DÅ blir det dyrt.

Jaha, säger ni det, no shit.

Så OTROLIGT irriterande att höra vissa bittra föräldrar som hela tiden måste inflika hur jävla mycket jobbigare det kommer bli framöver, varesig man klagar eller gläder sig själv vid tillfället ifråga. Det är som om dessa personer (mestadels morsor faktiskt) tror att de är de enda föräldrarna i världen. Själv känner jag hundratals andra människor som INTE tycker att föräldraskapet är en stor suck som kostar kosing. Om era barn är så satans jobbiga så skicka dem på internat.

Vad hade ni för liv innan ni fick barn? Har ni testat att festa till 04.00 tre kvällar i veckan under ett halvår någon gång? Inte? Då kan jag berätta att DET är riktigt slitigt. Och dyrt. Vänta bara. Eller låg ni bara hemma och pillade er i naveln innan? Isåfall kan jag tänka mig att ni fått era hästar varma.

Så PLZ behåll era stories för er själva om hur det blir senare, jag är inte dum i huvudet. Jag förstår att det kommer tjat, gråtande barn som ligger på golvet i kassakön på ICA och vill ha en glass, det kommer tonårstrots, häxblandningar och sunkig musiksmak. Det behöver ni inte berätta. Det är ingen överaskning för mig att Ivar bajsar, skriker och skitar ner mer kläder på en dag än jag själv gör på en månad. Jag var väl införstådd att blöjor kostar pengar innan jag bestämde mig för att jag faktiskt ville ha barn. Och även när Ivar vill börja spela golf och Polo så kommer jag inte ångra att jag skaffade honom.
(hehe, skaffa honom, älskar att skriva så...)  

Jag svär här och nu att ALDRIG yppa de orden till någon yngre, mer oerfaren förälder (om inte denna utryckligen frågar)

Så, med risk för att få äta upp det löftet tusen gånger så får ni här smaka lite svensk finkultur med en annan man som inte gillar skitsnack. R.I.P


.

Ps. blogg.se kan inte ladda upp bilder idag... suck. 
Funkade i safari.

Kommentarer
Postat av: Larsson

Så sant så sant..



Ps. Hade du inte egen domän? installera ex. http://wordpress.org/ så kan du välja brädd och ladda best du vill ;) hojta om du behöver guidning.

2009-06-17 @ 20:05:11
URL: http://www.hugge.se
Postat av: Anonym

Jo, kanske får ta tag i det där. Har ett par domäner men mitt hotells bloggar sög rätt hårt och jag är sjukt omotiverad att lägga tid på det. Har dock en snyggare mall som jag tänkt byta till ett tag. Blogg.se gjorde ju nån update just idag, men kvarstår det så kommer jag fråga om guidning. helt klart.

2009-06-17 @ 20:49:06
Postat av: mattias

fan, det är faktiskt lite irriterande med den insprängda reklamen eftersom du har så mycket youtube-klipp och bilder så tar det ett tag innan man ser att det är reklam ibland, beroende på vad det är. Känns ju också jäkligt mysko produktplacering att ha kondomreklam på en sida som bland annat visar hur underbart det är att vara förälder!?!

2009-06-18 @ 08:15:26
Postat av: Therese

Instämmer till 100

2009-06-18 @ 09:17:28
Postat av: Viktor

Ja, jag kan ju inte styra reklamen tyvärr. Och noterade att den ju har ljud också, utom i firefox, för mig. Det är sjukt stöarande. Byter nog igen snart.



2009-06-18 @ 10:49:59
Postat av: Fredrik

Right on, angående föräldraskapet och "skrämselhistorier".



Konstigt hur alla andra alltid vet bäst... Har ingen talat om för dem att det är JAG som gör det? :-)



Utifrån vad du har för musiksmak själv, vore det intressant att höra hur du definerar "sunkig musiksmak".



(Mellan mig och mina knattars mamma täcker vi in extrem metal, britpunk, rockabilly, swing, stoner, tung elektronika, finsk "love metal" och klassiskt - vi har enats om att de kommer att få göra revolt genom att gå med i Thorleifs Fanclub!)

2009-08-18 @ 08:45:10
URL: http://www.nogg.se/blasphemedia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0