uj uj...



När Ivar föddes så förvånades jag över hur mycket kärlek jag hade att uppbringa från ingenstans bara ett par dagar efter hans nedkomst. Precis när jag liksom hade förstått att han var här, frisk och fin, och skulle åka med oss hem så kände jag hur det var som att öppna en kran. Nog för att man alltid älskat sin familj, sina polare och sig själv. Men det här var en annan nivå.

Det skrämmer mig nästan att känslorna växer och expanderar för varje dag som går. Oron jag känner om han slår sig eller inte syns till för en sekund är helt infernisk (kan man säga så?) och jag förstår ju att det inte är i närheten vad som komma skall. Det är såpass skrämmande och starkt att jag nästan skulle vilja avråda vissa från att skaffa barn. Jag får en känsla att alla knappast kan klara pressen, oron och att plötsligt få hela sin värld vänd ut och in och uppochner.

Idag var jag och tränade i två timmar. På vägen hem så längtade jag så starkt efter Ivar att det kändes i magen. Kan knappt minnas när jag längtade så sist. (jo, efter Ivars mamma precis när vi fått ihop det...men inte efter två timmar.)
Jag hade ju längtat efter barn i 5-6 år innan Ivar kom till världen. Man jag kunde inte föreställa mig alls hur det skulle vara.
Det är dock precis som jag hoppats och befarat, men 10.000% mer. Av allt.



En av de mest episka svensk-dödsplattorna. Köpte den när den släpptes men har först idag förstått hur stilbildande den var.
Mörkt och fläskigt. Bättre än jag minns det. Rätt mäktigt för att komma från Gotland.



Har alltid trott att det var en av få döds-låtar med kärlek som tema. Men självklart handlar den om en kille som ligger med ett lik. Annan cool titel från samma skiva är "extremely rotten flesh" - vilken lyrik!

Kommentarer
Postat av: Johnny

Har inte sett/hört att reklamen har ljud, men det har kondomreklamen som dök upp när jag läste(passande, eller hur, med tanke på Graves vackra låt).

Bizarr mix!



Har fått för mig att reklamen slumpas som andra reklambanners, har inte sett ändsalvan viktor snackade om. Eller så är reklamen riktad på något 1984-vis. ;-) Ehh, det blev ju fel det med, he he.



Oavsett suger reklamen, och även om bilderna är 7 ggr trevligare så vet jag inte om reklamen irriterar 7 ggr mer...

2009-06-12 @ 06:48:36
URL: http://www.youtube.com/watch?v=33Y23n-H1Fo
Postat av: Viktor

ljud på reklamen? usch, aldrig hört.

Jag reloadar x ggr om dagen och senaste dagarna var det xyloproct. Att den är riktad är möjligt. Men att du fick högljudd kådisreklam motsäger ju det en smula.



På tal om ljud, du har redan länkat till Toe Jam, och den har varit med i bloggen . SÅ bra är den ju inte.:)

2009-06-12 @ 09:35:57
Postat av: Johnny

Ahh, den minns länken, inte bara namnet. Meningen att vara länken till min blogg/hemsida, och då skall det ju vara samma, tänkte inte på det. Och nej, Toe Jam är inte så bra. Märkligt attt jag mindes att den ens fanns...

Och nu är det ny kodisreklam, samma irroljud men annan fånig sketch som går om igen och igen och igen... Gahhh!

2009-06-13 @ 10:35:16
Postat av: Viktor

Den lär väl hålla på tills du köper ett paket.

Själv kör jag senaste firefox och den blockar rätt fint faktiskt.

2009-06-13 @ 20:01:20
Postat av: Charlotte

Jag hade också John Blund i min säng när jag var liten! Vilken nostalgitripp! .-)

2009-06-13 @ 21:29:14
URL: http://hugge.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0