sjung om studentens...

När jag tog studenten åkte de flesta hem till sina små ångestfyllda mottagningar på ett eget litet ekipage. Vissa samåkte såklart, men normen var en student per flak/cab/lustigt dekorerad bil. Nuförtiden har ni ju sett hur det ser ut. Lastbilar fullastade med fulla skrikiga ungdomar som vrålar i kapp med PA-system som pumpar NRJ-hits.
Häromdagen stoppade de SL-bussarna totalt på valhallavägen. Idag såg jag dem slunga ölburkar mot en stackars torghandlare som stod o sålde frukt. DÅ hade jag inte händerna fria så jag kunde inte föreviga dessa avskum. De losers ni ser på bilderna nedan är från ett annat tillfälle.


Fiskmåsar, avskum, kräk.

Men eftersom trenden har växt så är lastbilarna såklart slut och då funkar såklart vilken storbil som helst.
Lite roligt när jag såg dessa glada (!) åka förbi i en sopbil (för byggavfall) i ösregnet.




Human trash. Killen som ser ler ut skall dock ha cred för sin glada uppsyn och sin metalgest.

Jag har förstått att man inte behöver vara student för att få åka flak. Det är tydligen 50% yngre polare också. Men det är ändå ett sunkigt inslag i stadsbilden. Stockholm måste tydligen ha någon skamfläck, är det inte vattenfestivalen så är det mobila packade gaphalsar som med nerkissade cheap mondayjeans gör livet surt för oss avslappnade och fördomsfulla söderbor som bara är trevliga och mysiga jämt.

F.ö så vaknade jag tidigt imorse av att min söta son brakade i golvet med näsan före. (han sov med mig eftersom han har lite oroliga nätter sista veckan, troligen pga nya tänder) Han kryper alltså runt i sömnen och jag hann inte märka att han plötsligt föll över kanten. Stackarn. Blödde som bara den. Så nu har han en ordentlig fläskläpp och ett stort hack i tungan sen tidigare.



Agoraphobic nosebleed. Kan inte bli annat idag.


Kommentarer
Postat av: Bulten

Ja, inte nog med att det för ett j***a liv... För nåt år sedan var det en student som kastade en ölflaska som landade en halvmeter min son som låg i barnvagnen och väntade på bussen (med mamma). Idioter...

2009-06-16 @ 09:12:20
Postat av: Karin

Ja visst är vi trötta på flaken...

Sonen, 4½ år bara stönar när han får höra dem och säger "onej, studenter" på ett sätt som skulle göra varje gnällpensionär avundsjuk. En eftermiddag gick han runt och skränade lite väl högt hemma. Jag bad honom att vara lite tyst. "Jag leker student..."



Skönt att sommarlovet har börjat!

2009-06-16 @ 11:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0