Jag som trodde jag hört det mesta...

Its a gooood life. Jag och Ivar bara Chillar i solen. äter lite, slappar lite, kollar på folk, chillar lite till. Ivar har inte slagit sig, pappa har inte lackat ur på massa idioter. Allt är bara Nice. Unna oss det nu.


Igår på Långholmen.

Lunchdags idag igen. Bilderna publicerade speciellt till Tesa eftersom hon gillar matbilder.




Istället för dagens youtube-klipp med gammal klibbig döds så blir det rapport från dagens träff med Andreas, Kranium recs.
Jag fick lägga vantarna på en länge efterlängtad Nitad-tischa, en split  7" (Makabert Fynd/Nice Idiot) samt en CD med Nitad.

Dagens shoppinginlägg. Grymt fina saker.

Andreas är f.d ninja och bugar sig då han blir fotograferad.

Skall villigt erkänna att jag är på lite djupt vatten genremässigt här. Har mest varit torsk på Andreas snygga illustrationer och grymma formkänsla. Men efter ett par genomlyssningar så känns det som ett fräscht rucolablad i min ruttet dödsosande sommarmix. Bortsett Pig Destroyer och Voivod så är ju inte metal-döds-grind-BM kanske de mest innovativa genrena gällande form och dylikt. På gamla hårdrockstiden var det ju sjukt viktigt med NAMN-LOGO-OMSLAG för att man ens skulle lyssna på skiten. Nu får man ofta acceptera "kreativa" omslag av pårökta hemmafixare med Photoshop och MSword. Senare tidens släpp av bl.a General Surgery, Unanimated, Necrophobic etc har dock visat på viss ljusning...

Inspirerad av snacket med Andreas så knallade jag genast bort till Repulsive Records på S:t eriksgatan och inhandlade tre jävligt feta men ganska fula plattor.


  • 1349, Liberation, 2003. Sinnesjukt apsnabb BM som jag skrev om. De har just släppt nytt. lite lugnare sägs det.
  • Enslaved, Vertebrae. Listad som 2008:s bästa släpp i Terrorizer Mag. Progg-Black Metal. Rätt mjuk.
  • Origin, Antithesis. Precis som jag trodde jag hade hört det mesta vad gäller hård musik så fick jag Origin i ansiktet.
    Villket jääävla mangel!!! NU tror jag dock inte att det går att driva musik spelad av människor längre. Men som sagt. hastighet är inte allt. Aggressionen måste finnas där. Och det gör den verkligen. Origin fick mig fan att rodna för det är så hårt. Bättre betyg kan jag inte ge en skiva efter en halv körning.
Hade det inte varit för TPB-mupparnas fjanterier i media och den där Falkvinges buuullshit så hade jag nog inte köpt så mycket plattor som jag gör nu. De har inspirerat mig att aldrig mer ladda ner musik. Hoppas flera reagerat på samma sätt.

Ett annat fenomen, som jag länge hade samma komplicerade syn på som jag tidigade hade på Black Metal är Carolina Gynning.

När Black Metal hypen kom var jag sjukt skeptisk. Ibörjan så bryr man sig inte, sen blir man lite intreserad, sen irriterad innan man till slut faller pladask. Idag när jag var på press stop för att köpa Terrorizer Mag så fick jag syn på Carolina Gynnings "drinkbok" - Min natt med Martini. 99:-. Inte så mycket drinks, mest loads med sköna foton på Carolina. Kan inte låta bli o rådigga henne när hon gör en sån pryl. Dessutom har hon här jobbat med riktigt bra folk. Sjukt glassiga bilder på henne. Allt är förlåtet. Typ.

Allt för idag kära vänner. Nu skall jag fylla på iPoden med att ny smarrig metal. Glöm inte att köpa skivor nu och stötta artisterna vilkas musik ni konstant lyssnar på.

Kommentarer
Postat av: Tesa

Hahaha, trots allt gegg så är han gulligaste ungen.

2009-06-28 @ 23:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0