för varmt för att blogga...

...men jag kanske kan få till något ikväll. För några fina bilder har jag nog tagit.

Såg ett par sånna här till försäljning. Minns ni dem? Åttiotalet när det var som allra sämst.  Ärligt talat har jag svårt att tänka mig något mer svårsålt. Det skulle väl i så fall vara den beige varianten. Men nåt skånskt popsnöre som pluggar till arkitekt lär väl slå till. Fy fan.



S.O.D, ett av de första NY Hardcore-banden var såklart inte ett dugg politiskt korrekta (vilket kom att bli signifikant för de flesta kommande band i den genren). Man får väl ta det antingen som spex (enklast) eller för ung dumhet. I vilket fall som helst har ju i alla fall 50% av medlemmarna sotat sina synder i anthrax och Brutal Truth på äldre dagar.  Oavsett så är plattan magiskt, en milstolpe. Och jäkligt somrig. Att Billy Milano är en fet redneck som stör sig på hårdare-än-honom- arbetande "pakis" får man liksom tåla. Han är metal-musikens Eddie Meduza.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0