Bite the pain.

Idag rasade min stackars son i backen med ansiktet före. Det var en klockren vad vi brukar kalla faceplant. Det ser alltid lite otäckt ut men oftast tittar Ivar bara upp med en min som tycks säga: "varför kommer du ångande, jag fick ju munnen full med grus, det är toppen!" Det händer  3-8 ggr per dag.

Idag hann han dock inte dra in sin tunga och bet ett stort hål i den. Satan så han blödde, stackarn. Jag är helt nedblodad.

F.ö så är ju badsäsongen här med besked (även om det är lite undantagstillstånd just den här veckan) Och det innebär att plaskdammen i Högalidsparken är fylld med vatten. Tidigare har jag sett fram emot det. Nu inser jag att det är allt annat än praktiskt för mig. Barn gillar nämligen att bada och plaska. Ivar blir rasande så fort han får syn på vattnet om jag inte släpper i honom.

Plaskdammen ifråga var först i mina ögon en pöl som "min son ALDRIG skulle få bada i."  Jag tycker det såg så povert ut och såg framför mig hur mycker råttskit, kanyler och kroppsvätskor som lär samlas där. Men det där kan jag glömma. Ivar har redan premiärbadat. Och fler gånger kommer det bli.

Eftersom Ivar troligen har ärvt mitt inte så tuffa pigment så är solskydd något man måste lösa. Att gnida in sitt barn med lotion är dyrt, troligen inte så helsmart i hälsoperspektiv och dessutom sjukt opraktiskt när det finns sand i närheten. Och det gör det alltid. Således har jag införskaffat diverse badkläder till Ivar som skyddar mot sol och torkar snabbt som han kan ha i sommar

.
Som ni ser så blev han överlycklig.


Imorgon skall jag fixa pass till den lille gynnaren. Det skall bli intressant. Även undertecknad lär behöva ett nytt.
Underhållningen idag har annars bestått av titta på omåttligt lyckliga  pirater som skall ner och kötta (?) i EU-parlamentet med sitt mandat.

Bite the pain. som sagt. Schuck (R.I.P) in action.


Kommentarer
Postat av: Dalai

Plaskdammem...mmm...ett klassiskt ställe att lätta blåsan i. Ska försöka hålla mig nästa gång jag går förbi...

2009-06-09 @ 00:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0