trööött


Ivar chillar med en joint. Det skulle jag också behöva


Här hade jag egentligen tänkt lägga in ett maffigt kenza-inlägg med bilder på min nya fina klocka.
Men jag orkar inte. Jag är halvdöd. Jag hade eftermiddagen för mig själv idag. Ivar var med sin mor i förorten och jag skulle få lite "egen tid" som det kallas. Jag brukar normalt försöka jobba lite med mina bilder, träna eller umgås med någon försakad kompis. Men idag valde jag att vara i city. Jag behövde köpa lite skodon inför semestern och lösa ljudproblemet en gång för alla. (köpa stereo) Skor var enkelt. Jag förnedrade mig själv genom att springa på löpband inför en kamera som registrerade mina eventuella felsteg. Det hela sköttes av en butter och extremt ointresserad lök. När jag gick därifrån så kände jag mig som en puckad, lurad kund. Jag var tvungen att gå till en konkurrent och snacka med en betydligt trevligare lök för att få bekräftat att jag köpt rätt pjuck. (hade jag inte haft ett tillgodokvitto hos puckot hade jag bytt) Det hade jag som tur var. För ytterligare förnedring så håll utkik på långholmen och reimerholme där jag kommer skumpande inom kort i mina nya Nike. Det jag lärde mig var att man hellre handlar på Stadium än Intersport, eller kanske helst på löplabbet.

Sen knallade jag till HI-Fi-klubben för att en gång för alla utreda vad vi skall ha. Jag har ju fått "farbror barbros" klycsha : "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet." smärtsamt bevisad för mig.

Och efter att ha klättrat rätt högt upp på prisskalan (för att slippa subwoofer) så privlyssnade jag B&W högtalarna som jag skall köpa till hösten. Mäktigt nog så hade de en Carcass-platta i butiken som vi mosade på. Keep on rotting in the free world. Har hört den minst 100 ggr och kan säga att jag hörde nyanser jag inte kunnat drömma om fanns där. Ser verkligen fram emot hösten. Men hur jobbig är inte situationen när man står med en 19-åring som har "money for nothing" som benchmark på hur musik SKA låta som står och hånflinar när man diskuterar. Ofta iförd en färdigknuten slips (inte idag dock).




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0